Bon dia, esperem que esteu tots bé. Com ja veieu continuem pensant en
vosaltres.
De nou us tornem a compartir algunes activitats perquè les nenes i els
nens de cicle inicial puguin seguir treballant des de casa.
Una abraçada a tots i totes i molts ànims.
L’equip de mestres de cicle inicial
MATEMÀTIQUES 1r i 2n
● Treballar els euros construint una botiga i fent el joc de comprar i vendre.
● Descobrir les formes geomètriques
tot cercant aquestes formes a casa i les que puc veure per la finestra de
l’entorn més proper. -Farem una
llista dels objectes que tinguin les següents formes: quadrats, rectangles,
triangles, cons, cercles.
-En un full dibuixarem i escriurem el nom d’aquestes formes.
El dibuix del rei i El somni de la papallona (Amb aquests contes
recordaràs el treball amb el tangram).
-Et proposem un repte: ets capaç de fer-te el teu tangram de cartolina
per poder construir les mateixes figures?
Cómo hacer un Tangram -
YouTubeyoutube.com (per dibuixar-lo en paper
quadriculat)
●
Aquesta setmana comença el
mes d’abril. Agafa un full, un regle i un llapis i dibuixa el calendari
d’aquest mes. Si tens paper quadriculat serà més fàcil. Fixa’t que el mes
comença en dimecres i que l’abril té 30 dies. Marca els caps de setmana d’un
color diferent i penja’l on vulguis per anar assenyalant els dies que van
passant.
●
Reptes amb llumins:
●
Resolució de problemes 1r:
●
Resolució de problemes 2n:
●
Numeració 2n:
Problemes
per imprimir
LLENGUA CATALANA 1r
●
Seguir redactant el diari
que ja vam proposar la setmana passada.
●
3 Sopes de lletres de diferents nivells de dificultat per imprimir. En el nivell
verd i taronja només trobaràs paraules en vertical i horitzontal. En el nivell
vermell també les podràs trobar en diagonal.
Un cop acabades les sopes de lletres escull 5 paraules de les que has
trobat i amb cada paraula escriu una frase. Recorda posar un punt quan acabis
cada frase.
●
Els que ja llegiu amb
facilitat podeu fer alguna comprensió lectora. Llegir i comprendre en lletra de pal.
●
Als que encara us costa una
mica cal que continueu practicant amb el material manipulatiu que us vam
proporcionar: bosseta amb imatges i paraules.
LLENGUA CASTELLANA 1r
●
Escolta i llegeix la lletra
d’aquesta cançó. Fixat en el nom de diferents colors que surten i fes una
llista amb tots els que trobis. Després repassa aquestes paraules amb el color
corresponent, i en acabar pots fer un dibuix que representi alguna de les coses
que ens explica la cançó sobre la primavera. https://youtu.be/eYePAG7MID8
●
20 minuts de lectura diària
en català o en castellà.
LLENGUA CATALANA 2n
●
Col·lecció de qüestionaris online de
comprensió lectora. Es pot consultar el resultat obtingut
després d'enviar el formulari.
●
30 minuts
de lectura diària.
LLENGUA CASTELLANA 2n
●
Ejercicios de Castellano ( ordenar palabras, ordenar sílabas, ordenar palabras, tiempos
verbales, adjetivos)
LLENGUA ANGLESA
●
Per aquesta setmana us enviem “la banda sonora” de les sessions d’anglès
del 1r i 2n trimestre, perquè practiqueu les cançons amb els vostres pares,
mares i germans o germanes!
Alguns de vosaltres
m’havíeu demanat els enllaços per poder escoltar les cançons a casa, doncs ja
els teniu!!
1r
2n
EDUCACIÓ FÍSICA
● Per aquesta setmana us proposem una web que ens ajudarà a treballar de
manera conjunta aspectes tan importants com la memòria, l’atenció, aspectes
cognitius,… www.lumosity.com
●
I un repte en parella, pare
o mare amb el vostre fill/a. Us deixem un enllaç perquè veieu en què
consisteix.
Consell: el que fa de base, pot fer servir els braços per subjectar les
cames en comptes de tenir-los estirats.
També proposem alguns jocs per a poder divertir-vos! Alguns els hem fet
a classe, a casa també es poden fer!
●
EL MISSATGER: Algú ha d’anar pensant i dient
missatges motrius i els que fan el missatge, l'han de procurar fer el més ràpid
i bé possible. Exemple: "Anar fins a l'habitació a peu coix, agafar un
coixí i tornar a peu coix però amb l'altra cama". S'ha d'anar canviant la
persona que fa de missatger i el/s que realitzen les accions.
●
EL MIRALL. Normalment es fa en parelles però es
pot modificar. És un joc d'imitació corporal. Una persona es col·loca al davant
de l'altra, fent una de mirall, que és la que imita els moviments i l'altra la
que va realitzant diferents moviments per poder ser imitada. Els moviments són
al lloc, sense desplaçaments, i no han de ser molt ràpids per donar marge a la
imitació. Pasada una seqüència de moviments es realitza canvi de rol en el joc.
●
SALTAR L'ESTRELLA: Normalment es fa en
parelles però es modificable. Una persona es col·loca en forma d'estrella al
terra, és a dir, estirat al terra amb els braços en creu i les cames obertes, i
l'altra haurà de saltar 5 vegades per exemple, la part del cos que li digui la
persona que està estirada. Per seguretat millor no mencioneu el cap! Després es
realitza el canvi de rol.
●
LA SILUETA: Una persona s'estira al terra, i
l'altra/es dibuixa/en el perfil de la persona estirada. Podeu fer servir
diferents superfícies i per resseguir la silueta també es pot fer amb diversos
materials, per exemple guix .Desprès es realitzen els canvis de rol.
MÚSICA 1r i 2n
●
Aquesta setmana us animem a
que balleu la coreografia que fa uns anys ens proposaven els amics del Club
Super3. En el primer enllaç hi ha el tutorial per aprendre els passos i en el
segon hi ha el ball sencer.
●
La cançó d’aquesta setmana
és “La Bamba”. Esperem que la disfruteu cantant i/o ballant i que passeu una
bona estona!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada